فصل اول اجتماعی ( درس ۲ )

سوالات:


۱- منظور از این ضرب المثل:«‍ پیداکردن دوست آسان است اما نگه داری آن مشکل»چیست؟ 

 منظور حفظ دوستی است یعنی دقـــت کنیم تا دوستی ما ادامه پیدا کند و رابطه ی دوستی مان محکم تر شود.


۲-بعد از انتخاب دوست چه موضوعی در آداب دوستی مهم است؟ حفظ و نگه داری دوستی


                     بقیه ی سوالات در ادامه ی مطلب...

 

 ۳- حفظ دوستی به چه معنا است؟حفظ دوستی یعنی اینکه ما با دوستانمان رفتار های مناسبی داشته باشیم تا دوستی ادامه پیدا کند دوستی ها به هم نخورد و محکم تر شود.


۴- رعایت چه نکاتی باعث حفظ دوستی ها میشود؟به دوست وفادار باشیم و در غیاب دوستمان هم از او دفاع کنیم.کاری نکنیم که دوستمان به خاطر خواسته های ما به دردسر و زحمت بیفتد.اگر خطایی از دوستمان دیدیم عیب جوبی نکنیم بلکه با رفتار محبت آمیز و در خلوت به تذکر دهیم.اگر دوستمان کار اشتباهی انجام داده و عذر می خواهد او را ببخشیم.با یکدیگر با احترام برخورد کنیم و بیش از حد شوخی نکنیم.در مسایل و مشکلات با هم احساس همدردی و خیرخواهی داشته باشیم و به هم کمک کنیم.


5- چرا برای دوستی حد و مرز هایی مشخص شده است؟هرچیزی حد مرزی دارد.دوستی ها هم حد و مرز مشخصی دارند که اگر از حد خود خارج شوند مشکلاتی به وجود می آورند.


6- چرا باید از دوستی های افراطی پرهیز نمود؟زیرا این نوع وابستگی زیاد از حد به دوست آرامش روانی افراد را برهم میزند و مشکلاتی را به وجود می آورد


7- گاهی در روابط با دوستان یا حتی بزرگتر ها موقعیت هایی پیش می آید که افراد درخواست های نابه جایی دارند،در این موارد چه باید بکنیم؟باید یاد بگیریم که در این مواقع قاطعانه و محترمانه و بدون خجالت «نه» بگوییم و اگر لازم دانستیم دلیل «نه»گفتن خود را بگوییم.


8- چرا گاهی وقت ها در روابط دوستانه«نه» گفتن سخت است؟زیرا ممکن است احساس کنیم که با نه گفتن،آن ها از دست ما ناراحت می شوند یا از اینکه نظر واقعی مان را بگوییم خجالت بکشیم.گاهی هم تصور می کنم که اگر به آن ها «نه» بگوییم،ما را مسخره می کنند یا فکر می کنند ما بچه هستیم.


9- اگر انسان بر خلاف عقیده ی   خودش همه ی خواسته های دیگران را قبول کند و بخواهد آن ها را رازی نگه دارد چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است برای خودش و خانواده اش دردسر درست کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.